Khamis, 6 Januari 2011

Donia...donia... oh donia!

Hi kita sebagai manusia di dalam donia nan fana ni sentiasa kene menjawab soklan² cepu emas dari rakan² sekerja, rakan² sekolah, Saudara-mara, pakcik/makcik kat kaunter... antara soklan² yang aku kene jwb dan x suke dijwb oleh aku:

Orang² : Dah kawen ke blom
Aku    : Dah!
Orang² : Dah ada anak ke?
Aku   : Blom!
Orang² : Dah Berapa lama kawen?
Aku    : 3 tahun (hmmm.. lebih kurang aa)
Orang² : eh... dah 3 tahun xde anak?
Aku    : (mendiamkan diri) hmmmm.....

Korang rase kan... ape yang perlu aku jwb? antara jwpan yang selalu terkeluar dr mulut aku

1. Takde rezeki lagi... (jwpan yang baik, tp tak ikhlas)
2. Kami belom bersedia! (jwpan ni selalu aku gune mase interbiu, tp sebenarnya aku sedia bila² masa)
3. Agak² bole beli x anak? kalo ade kat mane bole aku beli? (hanya digunakan untuk org² yg kureng kehajarannya!)

Ade x jwpan² yang best untuk ako jwb selain kat atas ni? korang plak share aaa soklan yang korang x suke nak jwb..


comelnyer la baby girl ni... gambar diambil dari google

P/S: harap² tahun ni dapat la kami ceriakan hidup kami.. Amin!

4 ulasan:

  1. cinta hehehe angah 4llow uu yer....
    eh bole la kita kawan kan??? dah jiran tueeeee

    BalasPadam
  2. of course boleh... mane tau satu hari kita terjumpe.. leh tego²

    BalasPadam
  3. "ape aku kene buat ea?"
    haha
    pk sendiri

    BalasPadam
  4. kene buat ape ekh?? hohohoho!

    BalasPadam