Sabtu, 8 Januari 2011

Ikan oh ikan

Membela ikan adalah hobi aku & hubby... boleh dikatakan tiap-tiap minggu aku & hubby akan pergi ke kedai akuarium, hari ni kitaorang pagi-pagi lagi dah bersemangat nak pegi cari ikan, kali ni pegi cari ikan kat area pasar pudu. Kat sana memang ramai orang jual ikan perhiasan ni, harganya pun lebih murah dari kedai akuarium biasa.

Jalan punya jalan hubby aku berkenan dengan ikan jelawat so apa lagi sambar 2 ekor ehehehehe.... harganya RM1.00 sekor, kalau kt kedai biasa mau RM4.00 sekor. Aku pulak berkenan dengan ikan guppy & ikan laga, aku pun pilih 7 ekor jantan 3 ekor betina harga sekor guppy cuma RM0.60 aje, biasa aku beli kat tempat lain RM1.20 seekor (harap-harap nanti ikan aku akan beranak pinak :) harga ikan laga plak cume RM1.50 jerk, murah kan? kaler dia pun cantik. Aku berkenan sgt dengan ikan kelah bara dari terengganu cantik sangat, kalau letak dalam akuarium mesti cantik. Takpe..takpe nnt bila ade duit nak beli plak ikan tuh :)

Lepas jalan-jalan cari ikan aku ke sg buloh gi tgk bff aku, dia baru je deliver so..... jalan-jalan tengok baby plak, comel sangat anak dia. Kesian ikan aku dok dalam kete hampir 4 jam dah la cuaca panas naik jerk kete aku teros jenguk ikan-ikan aku tu, alamak! sekor guppy aku mati so kekurangan ikan la aku. Sampai jer rumah aku trus masukkan ikan-ikan tuh dalam akuarium wahhhhhhh! memang menarik! cantik betul kaler dia (ceh puji diri sendiri plak).

Jom layan pics ikan-ikan aku yang comel.
Ni la ikan-ikan aku yang comel tuh

huhuhu.. ade plak shadow.. sorry x sempat nak edit ;P

P/S: Nanti aku wat entri psl ikan-ikan lain k, kalau korang tau mane kedai ikan-ikan yang murah bagitau laaaa.... :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan