Jalan Shortcut..

Pergh.. hari memang sgt la tension! dah la kene bgn pepagi, sbb laki ako kene gi outstation, lepas siapkan hubby aku pun sambung tido balik. Pukul 7am aku bangun dan bersiap untuk pegi keje. Setelah  siap aku ape lagi berdesupla pegi keje.. aku skrang lalu kat kawasan perindustrian Kg Bukit Angkat (laluan shortcut - bole elak tol RM1 & x jem), jalan nak kluar ke SILK highway tuh mmg selalu sgt jem. Tengah layan HOT FM si Mun ckp SILK highway jem dr Kajang Mewah ke Putrajaya sebab ada eksiden kat area Putrajaya. Alamak! aku rase aku dah lambat kot sekarang pun dah pukul 8am, mampos aku dtg lambat.. pikir punye pikir apelagi cari la jalan shortcut, dengan harapan aku boleh la sampai ke opis tepat pada watktunya & yang penting sempat la nak punch card.

Aku pun msk la bandar kajang sampai kat bandar kajang keadaan traffic sama jugak, kenderaan sume dipandu secara perlahan... aduyai! takpe la atleast bergerak jugak kan. Setelah sampai kat Bangi aku tersesat plak! iyer la area bangi kan byk round about so tersalah masuk simpang, terpakse la lalu jalan lain... ehehehe.. lepas tuh aku masuk plak jalan sg merab & tros menuju ke Putrajaya jauh gak la jalan shortcut aku ni...

Akhirnya aku sampai gak aku kat opis tapi jam dah pukul 9.15am huhuhuhuh. Haish! kononnya nak lalu jalan shortcut, at last lalu gak jalan long cut.. tp yang penting aku xde la nak tempuh jem kene tukar² gear & tekan clutch! huraghhhhhhhhh.....letih tau kaki

Gambar dari google pic


P/S: nak bodek la hubby suruh beli kete auto..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Persediaan Pesakit Sebelum Menjalani MRI Scan

Perkataan-perkataan yang selalu digunakan dikalangan TTCian

Apa itu Hormon Prolaktin?