Khamis, 27 Januari 2011

Telinga Berdegung

Korang pernah x terase telinga berdengung.. tadi baru berdegung dengan tiba-tiba so aku pun search la ape petanda telinga berdegung. Jeng-jeng! aku pun dapat la hasilnya.

Firasat telinga berdegung


Telinga Kanan

Antara jam 6 - 7am
- bermakna akan mendapat kabar buruk.

Antara jam 7 -8am
- bermakna akan difitnahkan orang yang menjadikan guncingan orang.

Antara jam 8 -9am
- bermakna akan merancang utk berjalan jauh, samaada bersendiriran atau bersama orang lain.

Antara jam 8 - 10am
- bermakna akan ada berita yang kurang menyenangkan tentang keluarga.

Antara jam 10 11am
- bermakna akan ada penghalang dari rencana perjalanan anda sebaiknya ditunda atau dibatalkan dulu.

Antara jam 11am – 12pm
- bermakna akan ada khabar yang kurang menyenangkan yang datangnya bersamaan dengan surat yang akan diterima dalam waktu dekat.

Antara jam 12 – 1pm
- bermakna akan ada saudara jauh yang datang dengan membawa cerita lama.

Antara jam 1 – 2pm
- bermakna akan ada ajakan maka-makan.

Antara jam 2 - 3pm
- bermakna akan ada sesuatu yang membahayakan anda dalam waktu dekat.

Antara jam 3 – 4pm
- bermakna akan ada berita dari keluarga yang entah itu yang menyenangkan atau menyedihkan.

Antara jam 4 – 5pm
- bermakna akan ada perjalanan jauh yang akan anda lakukan dalam waktu dekat.

Antara jam 5 - 6pm
- bermakna anda sedang menjadi perbualan banyak orang.

Antara jam 6 – 7pm
- bermakna akan ada sesuatu yang berharga pergi meninggalkan anda.

Antara jam 7 – 8pm
- bermakna akan mendapat berita buruk dari kalangan sendiri.

Antara jam 8 – 9pm
- bermakna akan ada keberuntungan yang besar untuk anda.

Antara jam 9 – 10pm
- bermakna akan ada yang mengancam anda.

Antara jam 10 – 11pm
- bermakna akan ada berita yang baik datang kepada anda.

Antara jam 11pm – 12am
- bermakna akan ada seseorang yang jatuh cinta.

Antara jam 12 - 1am
- bermakna akan ada sesuatu wejangan yang diberikan oleh orang tua.

Antara jam 1 – 2am
- bermakna akan ada perselisihan antara kerabat sendiri.

Antara jam 2 – 3am
- bermakna segala perjalanan yang ada kerjakan akan selamat sampai tujuan.

Antara jam 3 - 4am
- bermakna akan ada yang sesuatu yang hilang yang anda nilai sangat berharga.

Antara jam 4am - 5am
- bermakna akan ada sesuatu yang merugikan anda jika anda seorang pekerja anda akan diberi peringatan dari pimpinan.

Antara jam 5 - 6am
- bermakna akan ada orang yang akan mencelakakan anda.


Telinga Kiri


Antara jam 6 - 7am
- bermakna akan ada tamu yang menguntungkan dalam waktu dekat.

Antara jam 7 -8am
- bermakna akan melakukan perjalan jauh dalam waktu dekat.

Antara jam 8 - 9am
- bermakna akan kedatangan keluarga dekat.

Antara jam 10 -11am
- bermakna akan selamat dalam perjalanan yang akan datang.

Antara jam 11am -12pm
- bermakna akan kedatangan keluarga dari seberang lautan.

Antara jam 12 - 1pm
- bermakna akan terserang penyakit dalam waktu dekat.

Antara jam 2 – 3pm
- bermakna akan kedatangan tamu.

Antara jam 3 – 4pm
- bermakna akan bepergian jauh baik beurusan usaha atau urusan kerja, sendiri atau bersama-sama.

Antara jam 5 – 6pm
- bermakna dalam waktu dekat akan mendapat keuntungan besar bagi usaha dagang yang dirintis dan dalam waktu dekat akan naik pangkat bagi pekerjaan.

Antara jam 7 – 8pm
- bermakna akan menerima pernyataan cinta dari seseorang dalam waktu dekat ini.

Antara jam 9 – 10pm
- bermakna akan menerima undangan perkawinan dari teman dekat.

Antara jam 10 – 11pm
- bermakna akan kedatangan pencuri.

Antara jam 11pm – 12am
- bermakna akan menghadapi penghalang dalam mengurus perkara yang sedang dihadapi.

Antara jam 12 – 1am
- bermakna semua cita-cita akan yang direncanakan akan segera tercapai

Antara jam 1 – 2am
- bermakna akan menerima khabar yang sangat menyenangkan.

Antara jam 2 – 3am
- bermakna akan ada perseteruan dalam keluarga.

Antara jam 4 – 5am
- bermakna and akan mendapat usaha pekerjaan baru.

Antara jam 5 – 6am
bermakna akan ada musyawarah dan mufakat dalam setiap persoalan yang dihadapi oleh anda sebagai jalan keluarnya.




Gambar kucing ni takde kene mengena dengan telinga berdegung tapi suke tengok kucing telinga pendek ni!

huhuhuh... ni firasat jer tau, jangan korang percaya plak. Kalau terjadi betul-betul pun hanya kebetulan aje.

P/S: pstt!.. kes yang terjadi tadi pukul berapa erk? huhuhuh!

3 ulasan:

  1. cinta angah nak bagi tahu tolong betulkan u punya blog bila angah klik kat nama cinta tak bole buka..tak ada nama blog u. pls betul kan?? puas angah cari nama blog u..sampai semua yg u 4llow angah buka...akhirnya dpt cari..
    letakkan link u kat u punya blog..kalau tidak susah angah nak ke blog cinta

    BalasPadam
  2. tolong ajar skit angah. CINTA x reti laa

    BalasPadam
  3. Ok angah CINTA dah betulkan, thanks ya! sebab bgtau

    BalasPadam