Akuarium Baru! Yeppi!

huhuhuhu, saje je nak post entri pasal akuarium baru & anak² aku yang berenang dalam tuh.

Last week dapat gaji terus je gi kedai akuarium kat jalan pudu ulu, tengok punyer tengok berkenan sangat dengan akuarium 4 kaki lebar ni, tinggi dia x tau la yer. Harga untuk satu set akuarium tuh cume RM150.00  murah kan? (2nd hand jerk, tapi masih elok lagi) Bile dah beli akuarium tuh kepala ni still x tau nak bela ikan ape. Setelah kami survey banyak kedai at last dapat la keputusan. Kami mau bela ikan parrot merah, ikan ni bole tahan mahal gak la yang paling murah RM7.00/sekor tapi minat punya pasal kami beli gak la (baru beli sekor je pun.. huhuhuh) ikan ni letak banyak² baru cantik, orang cina suke ikan ni sebab feng shui katanya. Jom! layan gambar akuarium baru.

Akuarium yang baru
tuh la red parrot aku (say Hi! sayang!)
Ikan-ikan guppy aku, aku letak dalam pasu tembikar kat balkoni, ikan-ikan guppy aku dah beranak dah.. happy gila rase bile ikan-ikan aku dah ada zuriat dorang sendiri (hohoho!) Jom! layan gambar guppy plak..

Ni la pasu nyer..  tempat tinggal guppy & anak-anaknya
Close up skit.. dorang sedang berenang-renang
 Ni la kejenyer kalau takde anak, ikan-ikan ni la jadi peneman.

P/S: Tenang gila rase bile tengok gelagat ikan-ikan aku ni. Nanti aku update lagi bile akuarium aku dah dihias cantik

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Persediaan Pesakit Sebelum Menjalani MRI Scan

Perkataan-perkataan yang selalu digunakan dikalangan TTCian

Apa itu Hormon Prolaktin?