Jom! kita wat passport..

Dalam keadaan poket yang gawat ni leh lagi gi wat passport erk.. ape daaa... ni gara-gara nak pi bercuti ke Jakarta la ni (tapi rasenya x jadi kot) we wait n see jadi ke tak..

Hari sabtu tuh hari aku bangun sangat awal sebab nak sampai ke imigresen dalam pukul 8.00am (nak jadi orang pertama yang sampai kat sane). Dengan perasaan yang semangat aku & husband tros pergi ke imigresen presint 15 (presint diplomatik), sampai jerk kat sana keadaan sgt lengang tak ramai orang pun.. aku pun terus ke kaunter "nak wat passport encik", "kene sediakan 1 keping ic photostat, 2 keping gamba & isi borang ni", "hmmm alamak gamba nak gak ke??", "ye puan!"... huhuhuhuh.... aku tak bawak gamba la plak, sbb before aku pegi aku survey ngan ofiicemate, aku tanya psl gamba, dia ckp kat sana nnt leh amik gamba.. fuhhhh! pepagi ni mane nak cari kedai gamba??

Sementara nak tunggu kedai gamba bukak kitaorang gi la sarapan.. lepas sarapan kami pergi kedai gamba & tangkap la gamba (muke sememeh gila... ahahahaha!). Lepas gamba diambil tros ke imigresen blk (kedai gamba kat imigresen pun ada! aku gi kedai kat luar!), time ni dah ramai dah orang.

Proses nak wat passport ni sekejap jerk tak sampai 1/2 jam dah siap dah sume, sangat cepat! terima kasih kakak imigresen & abang imigresen! harga passport untuk 2 tahun, RM100. So skang ni sape nak ajak aku jalan-jalan "ober the sea" leh aaa ajak aku..

tak payah amik cuti pun.. sabtu & ahad pun bukak!

P/S: Jom kita wat rombongan Che Kiah nak x??

Ulasan

  1. yehhhhhh baru nampak tuan punya muka... hehheehe...

    BalasPadam
  2. malu la muka sememeh.. i'allah akan dtg akan lebih byk.. malu-malu kucing namanya ni :P

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Persediaan Pesakit Sebelum Menjalani MRI Scan

Perkataan-perkataan yang selalu digunakan dikalangan TTCian

Apa itu Hormon Prolaktin?