Rabu, 6 Julai 2011

Kami hanya merancang ALLAH yang akan menentukan

Bile berchatting ngan member lama mesti ada soalan "Ko dah ade anak ke belum?" wahh! fed up nyer nak jawab. Wahai kawan-kawan ku semua!... anda ade facebook saya kan? sila la perhatikan facebook saya tuh.. ade ke gambar saya dukung baby? ada ke gambar saya tengah berpantang? (kalau ade sure aku akan khabarkan berita paling gembira & berita yang paling ditunggu-tunggu ke seluruh pelusok donia!)

Hati ni memang sakit la bile orang tanya mcm tuh... iye laaa! mentang-mentang ko dah ade anak (Lepas nikah sebulan dah pregnant) ko nak kecik-kecikan orang seperti aku.. hey! ingat la semua ni ketentuan tuhan... aku tak pernah mintak pun kami ni takde anak.. Kami ni dah berusaha, tuhan yang menentukan. Segala nya ade hikmah, mungkin ALLAH tahu kami ni belum kukuh dalam kewangan, mungkin juga aku belum cukup bersedia nak jadi ibu... ALLAH takkan menguji hambanya jika ALLAH tahu kita tak kuat untuk hadapinya. 

Sebagai hamba ALLAH yang sangat kerdil, kami sentiasa memanjatkan doa & berusaha ke arah itu!

P/S: Kalau ada anak tapi ikatan perkahwinan yang ada tidak sah di sisi agama... ape gunanya kan? Kesian kat anak tu...

7 ulasan:

  1. jawab je ke dia :
    Allah blum nak bagi rezeki anak? so, naper? ko susah ker?

    Huhu.. tu kakreen la yg 'lancang' je bersuara. teeehee.
    tp kadang kakreen geram kalo kawan lama yg takde anak pun sibuk2 tnya ceni. Mcm nak berlumba je. Eh. Ko pehal??

    BalasPadam
  2. betul, kadang2 rasa cam hina je berada di kalangan mereka yg punya anak 'berdoyon2'... cer la jaga kesensitpan org lain sket...pasti ada hikmah disebalik kejadian...

    BalasPadam
  3. Sabar jer lah, mulut org...biasalah tu.

    BalasPadam
  4. Kak reen: rase memang nak jawab dengan jawapan yang sangat lancang.. tp tak smp hati..

    Eka: dorang ni memang tak paham perasaan kita kot.

    Kak fiza & pn susu: sabar mmg boleh sabar tapi ada tahapnya :(

    BalasPadam
  5. hai dear....iva baca luahan hati u ni...banyakkan sabar yea..iva memahami perasaan tu..kita tak boleh nak tutup mulut orang...kalau kita layan mmg penat....sakit hati pon ada....just positivekan diri kita..InsyaAllah Allah akan tenangkan hati kita ni....iva sendiri pon kdg2 sentap..tapi bila pikir balik biarlah mereka tuh..jgn dilayan...better awak cari benda yg leh buat awak bz..jaga je rumahtangga kita,..doa je banyak2,..InsyaAllah..lagipon positive..Allah Maha Mengetahui segalaNya...DIA lebih tahu kenapa kita lambat nak dapat zuriat....InsyaAllah sabar banyak2..Allah takkan uji hambaNya melebihi yang kita mampu...sabar yea dear...senyummmmm

    BalasPadam
  6. Thanks iva.. memang selalu sangat bersabar, tapi kesabaran tuh ade tahap nyer. Bile dah rase tak tahan kat sini la (blog) tempat lauhan rase.. bile depan orang kita selalu berlagak kuat & tabah, tapi hakikatnya hanya orang yg pernah melalui je yang tahu..

    Memang mulut orang susah nak tutup kan iva? sabar je la ALLAH tau kita kuat, sebab tuh dia bagi ujian kat kita semua ☺☺☺

    BalasPadam