Jumaat, 5 Ogos 2011

Murtabak crackers yang hangus!

ehehehe! kenapa aku bagi tajuk macam tu?? sebabnya semalam aku cube nak buat murtabak crackers tapi bahagian atasnya hangus.. Hangus sebab aku tak gune acuan yang betul & aku bukan la gune oven.

Tekak ni memang dah lama teringin nak makan murtabak crackers ni, bahan-bahan dia simple & senang nak buat. Murtabak crackers ni mase aku tadika dulu mmg ni la makanan yang selalu pembantu tadika tuh buat, memang takde lain! 1 minggu sampai 2-3 kali ☺. Bile dah besar ni teringat plak makanan fav mase kat tadika, lagipun arwah mak aku dulu pun rajin gak buat murtabak crackers ni.. lagi satu dia ajar aku buat murtabak meggi, murtabak meggi lagi senang nak buat...

Balik keje terus ke kedai membeli bahan-bahan nak buat inti murtabak, sambil tuh cari gak acuan nak membakar.. malangnya tak jumpa! So aku buat la acuan sendiri mengunakan aluminium foil (betul ke tak ekh aku eja?) yang ada kat umah. balik aku siapkan inti sume terus la membakarnya... memandangkan aku takde oven aku bakar je pakai toster oven yang kecik tuh.. ehehehe! asalkan bakar la kan? malangnya bahagian atas biskut hangus terbakar, so aku buang la biskut yang atas tinggal inti jerk... tengok la gambar kat bawah ni.. agak-agakla korang terliur tak tengook murtabak crackers aku ni? ahahahahah!
Ni laaa... toaster oven yang comel tu

Ni la acuan yang aku buat sendiri
Inti murtabak crackers
Terliur tak?? ahahaha!
Mase aku tuang susu kedalam acuan handmade aku tu... susunya terkeluar sume melipah kedulang (bocor jadinya) eheheh! tuh la penangan acuan buatan sendiri.. lawak-lawak!

P/S: Nanti aku share resepinya senang je.. pejam mata boleh buat (berlagak tak?)

5 ulasan:

  1. jap lagi.. ngah tunggu feel

    BalasPadam
  2. c.i.n.t.a...letak la resipi sekali...ley cuba..hehehhe..okey la2..percubaan yang pertama kan..

    BalasPadam
  3. ehehehe buruk dah rupenyer...
    Jap lagi CINTA taip resepi k.. tunggu..

    BalasPadam