Keliru tentang Period!

Aku tengah keliru pasal period aku ni... aku sepatutnya kene buat blood test antara CD2 -CD5, tapi... kekeliruan telah terjadi sebab semalam aku ade kuar spotting (lendir yang bercampur darah) time buang air kecil, setiap kali buang air kecil mesti ada *jangan geli hokeh! ni kenyataan!

Bila aku pakai pad takde secalit darah pun kat pad aku pagi ni.. tapi bila aku buang air lendir tu ade! Siapa yang tahu dalam hal ni tolong la saya yang dalam kekeliruan ini! adakah ini nak dikira sebagai CD1 atau macam mana??

HELP-HELP.. ada juga tanya kat member suruh dia tanya kawan dia yang Doktor, tapi untill now tiada jawapan.. sesiapa ada jawapan tentang hal ni sila la komen! JASA anda sangat di kenang.. ☺

*kalau ade update dari member aku, aku akan update! antara korang pun ada masalah begini kan?

**Tak sabar nak buat BLOOD TEST! tak sabar nak lalui step-step ni semua.... fuh..fuhh cepat la masa berlalu

UPDATE:  Selepas di tanya dengan doktor, dia suruh tunggu sampai kuar betul-betul fresh blood. So sesiapa yang ada masalah macam aku sila la tunggu Fresh blood kuar yer..

Ulasan

  1. Assalamualaikum kak zue. sheila pun blur gak. selalu period tak dtg sampai 3 bulan sejak kawin ni. dah 3 kali kena camni. hmm ingatkan dah ada rezeki. sila rujuk dgn doktor pakar kak zue. kalau g klinik biasa, diorang tak reti pun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sheila u should to see doc.. saya dah gi doktor tu yang dia suruh dtg cd2-cd5.. tapi how? keliru sudah!

      Padam
  2. Alaaaa...tak der pengalaman mcm nih lah. Akk tiap2 bula peyod ☺☺

    Dah gi ker blom tukang urut yg akk bagi tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. belom la kak, tak blk jb lagi.. insyaallah nak pegi nnt

      Padam
  3. Zue,
    Doc sy bg tau..CD 1 bermula dari darah keluar..

    Kalo spotting sebelum period blm dikira sebagai CD1.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup cik tipah, tapi kan saya nya ni kejap ade kejap takde.. kalau ade memanjang senang nak track. saya refer dox dia ckp tunggu 2-3 hari lagi tengok mcm mn

      Padam
  4. lendir+darah tu keluar dari air kecing ke keluar dari piyed...hmmm.. eka pun bulan ni piyed awal sesangat.patutnya setiap 5 haribulan camtu.. ni 1.4 dah piyed. nak kat stress tak patut... baru balik bercuti pun

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia bukan bercampur air tau.. dia mcm ala-ala baru nak peyed gitu

      Padam
    2. eka, ida pun piyed 1.4. sameeee ;p

      Padam
  5. peyed kita pun ting tong..huhuhu bila jumpa doc utk rawatan dan dengar penjelasan dia nak kena buat ujian darah & mgtt semula wat kan kita putus asa..dah bertahun kot..takkan nak mulakan semula macam baru..huhuhu

    BalasPadam
  6. cintaaa, jawapan die adalah? adakah lendir2 tu dikire cd1?

    BalasPadam
    Balasan
    1. dulu masa jmp doc..kalau kuar darah je kira cd1
      tapi kalau on off tu kene tggu betul-betul kuar kot..contoh cd 1 kuar sikit cd 2 takde, so cd 1 tu x kira cd 1 kene tggu kuar berderet.. mcm tu la yang member saya terangkan

      Padam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Persediaan Pesakit Sebelum Menjalani MRI Scan

Perkataan-perkataan yang selalu digunakan dikalangan TTCian

Apa itu Hormon Prolaktin?