Sesi meroyan!

Sesi meroyan di BLOG!

Aku sangat-sangat bengang! menyampah pun ada! semua kerja nak berkira.. apa salahnya kalau kau buat kerja yang pernah aku buat? aku pun buat je kerja yang kau buat sekarang. Kalau kau nak ke bank ke nak shopping & nak pergi tidur dalam waktu kerja! aku boleh jer COVER kerja kau! tak kan benda simple yang dulunya kerja aku pernah buat kau tak boleh nak buat?

Setakat call orang courier & tempah tiket tu pun nak mengeluh?? bukan banyak pun kerja kau tu.. angkat telefon je kot, itu pun nak mengeluh? gaji nak byk, keje nak goyang kaki? hadoi payah!

Asyik-asyik nak cakap "ni bukan kerja aku ni, ni kerja kau sepatutnya" tak ke sakit hati aku ni? bukan aku pun yang suruh ko yang buat! boss yang suruh! gi la bangkang cakap boss tu.. ade bran? Boss buat macam tu ade la dia nak suruh kau belajar benda baru, tak kan la ko nak duk kat company ni selamanya nak angkat telepon? iye dak? pikir la positif way!

Aku ingat kan bila kau tak nak buat kerja-kerja ni semua ko dah pandai sangat, tak nak belajar benda baru.. rupanya tak juga, semua nak kene aku yang tolong! abis bila ko dah sakitkan hati aku ko ingat aku ajar kau dengan IKHLAS???? memang tak la!

Fikir la pada jalan yang positive jangan la sikit-sikit nak meroyan hitu hini! ingat aku pun buat kerja yang sama dengan kerja kau! no big deal la! kau tolong aku, aku tolong kau!

nak berkira sangat kan? hah! amik kau!

Time kerja, engkau tidur - aku cover
Ko MC berminggu-minggu - aku cover
Breakfast bukan main lama - aku cover
Bergayut kat phone bukan main lama - aku cover
Time kerja, engkau pergi bank - aku cover
Time kerja, engkau pergi shopping -aku cover
Masuk pkl 9 tapi datang pukul 11 - aku cover

Banyak lagi la! malas nak pikir orang macam ni.. buat aku sakit hati! BENGKAK btol!

Catatan popular daripada blog ini

Persediaan Pesakit Sebelum Menjalani MRI Scan

Perkataan-perkataan yang selalu digunakan dikalangan TTCian

Apa itu Hormon Prolaktin?