Risau

Pagi tadi dah la terlambat bangun.. tengok anak-anak jap, keadaan still seperti pagi hari sebelum ni, bersepah arang atas lantai. Menyapu jap & terus berdesup pergi kerja.

Sampai je komuter tengok-tengok tren dah sampai, adeh berlari la aku mendapatkan tren.. nasib baik tren tu tunggu aku, kalau tak makanya aku kene tunggu la lagi tren lain..

Sampai Mid Valley beli kuih jap & terus ke opis.. tengah-tengah wat keje dapat satu message dari SIL "ada surat saman dari MPKJ untuk WPS9*** kompaun RM500" terus darah berderau! ingat lagi tak entry ni?? "Surat CINTA dari jejaka MPKJ.." adeh reminder dah sampai.. Mati-mati aku ingat saman tuh harganya RM30 Sahaja rupenye RM500.. Mule-mule aku ingat SIL aku main-main cakap RM500 tapi setelah call MPKJ maka betul la saman tuh berharga RM500.. dia cakap still boleh kurang lagi ke RM50 tapi kene bayar sebelum surat amaran keluar.. hati ni still risau, sebab surat amaran dah keluar.. melayang la RM500 kalau macam tuh, RM500 tu boleh buat macam-macam, kalau nak pegi shopping dapat baju berhelai-helai! kalau beli kawan-kawan MOMO leh dapat 2 ekor! kalau gi buat treatment kat gynea leh buat 3-4 kali...

Dah la hari rabu tuh hari kereta aku hampir dikopak oleh perampok.. nasib baik dia tak sempat nak rampok ape2, tapi pintu aku kemek skit dek umpilan si peramok tu. Ape la yang dia nak rampok kan bukan ade ape pun dalam kereta tu... haish tak paham aku. *kejadian ni pun membuatkan aku risau gak!

Aku bagitau hubby pasal saman ni, nasib dia tak bebel ape-ape kat aku.. kalau tak bernanah la telinge ni.. Adeh!

Saman...saman.. risau betul la hati ni!

wahai duit janganlaaaaa kau....


P/S: sorry merapu jap! risau memikirkan keadaan kereta & saman ni!

Ulasan

  1. Zu...meh amik duit kat sini. ADa collection masa resign aritu. Nak bagi zu dah balik.

    BalasPadam
  2. 5ratus tu..kalo akak pikir satu je. bleh melancong smpai ke krabi tu.. wuwwuuu....

    BalasPadam
  3. kak fiza: saya amik akt umah akak je la.. boleh x?? esok saya dtg..

    BalasPadam
  4. kek da: tuh la kalau 5ratus tu mmg boleh sgt dah gi krabi, memang perah keringat org betul la MPKJ ni.. kalau betul pun salah x payah la saman sampai 5ratus.. kan melampau tu..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Persediaan Pesakit Sebelum Menjalani MRI Scan

Perkataan-perkataan yang selalu digunakan dikalangan TTCian

Apa itu Hormon Prolaktin?