Rawatan Kesuburan: Ambil darah untuk persediaan MRI

Kornologi Treatment

Dah lama tak update kan? last week Nurse Hospital Kajang call, dia cakap aku tak ambil darah lagi untuk buat MRI scan. Sebenarnya aku pun tak tau yang nak buat MRI tu kena ambil darah! aku cakap ngan nurse tu masa aku jumpa doktor tu aku ade ambil darah sebelum balik.. dia cakap tu untuk retest blood nak tengok sama ada tinggi lagi tak hormon prolaktin aku tu, darah yang ni untuk MRI scan nanti.

Makanya aku redho sahaja la setiap kali datang treatment kene ambil darah.. nak buat macam mana? dah itu procedurenya. So hari ni aku bangun awal untuk gi ambil darah, sampai je kat hospital ramai gila ibu-ibu yang mengandung, boleh dikatakan majoriti ibu mengandung.. sayu je rasa hati. Moga suatu hari Allah tiupkan roh kedalam rahim aku.. aminnnn!

Nak tunggu giliran bukan main lama! dah la ramai orang.. dengan bising sana sini.. huarghhhh STRESS gila rasa, tapi itu la hakikatnya yang perlu aku tempuh bila mengambil keputusan untuk ke government hospital. At last lama aku dipanggil setelah 1jam lebih menunggu.

Nurse ambil darah aku dan terus balik, nanti tunggu nurse call untuk buat MRI scan.. tak tahu lagi bila, masih dalam proses. fuhhhhhh!

INFO

Total rawatan kali ni: RM0.00

Ulasan

  1. biasalah gov hospital nie..nak menunggu punya lama untuk rawatan yang sekejap, Sal sabtu nie kena buat ujian gula dlm darah..next week baru jumpa doc semula..huhu, apa pun kita sama2 terus usaha dan bersabar yer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la... sabar je la kan.. eh sal boleh buat hari sabtu ke?

      Padam
  2. MRI tu yg buat ujian cancer tu...betul ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan untuk cancer tapi nak tengok saraf, maybe leh untuk tgk cancer juga

      Padam
  3. haaaa dah buat belum.. alaa darah lagi.... adeh adeh..... ;p

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Persediaan Pesakit Sebelum Menjalani MRI Scan

Perkataan-perkataan yang selalu digunakan dikalangan TTCian

Apa itu Hormon Prolaktin?